اخبار

اردوی راهیان پیشرفت دانشجویی دانشگاه لرستان به مقصد مجتمع کشت و صنعت فجر صفا برگزار شد

۱۴۰۲/۰۷/۲۹

انجمن علمی دانشجویی مدیریت دانشگاه لرستان اردوی راهیان پیشرفت با محوریت بازدید دانشجویان از مجتمع کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این بازدید و اردوی راهیان پیشرفت دانشجویی در روز سه شنبه، 25 مهرماه سال جاری صورت گرفت.

دبیر انجمن علمی دانشجویی مدیریت دانشگاه لرستان، مصطفی امیدنژاد، دانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه لرستان است.

دکتر محمد حکاک، عضو هیئت علمی گروه آموزشی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه لرستان، در این اردو و بازدید و اردوی راهیان پیشرفت دانشجویی، به عنوان سرپرست گروه، حضور داشت و دانشجویان را همراهی کرد.

گزارش دکتر حکاک از اردوی راهیان پیشرفت دانشجویی مجتمع کشت و صنعت گردشگری فجر صفا لرستان به این شرح است:

«روز سه شنبه مورخه 25/ 7/ 1402 با هماهنگی دانشگاه به همراه برخی از دانشجویان دانشگاه لرستان برای بازدید از مجموعه عازم این منطقه شدیم.

به اطلاع می رساند این کشت و صنعت در مساحتی بالغ بر 1860 هکتار با سرمایه گذاری بخش خصوصی خارجی و داخلی ایجاد شده است.

عمده فعالیت های این مجموعه را در حال حاضر می توان در 4 بخش مورد توجه قرار داد:

گیاهان دارویی: به مساحت 3 هکتار به منظور حفاظت و پرورش تنوع ژنتیکی گیاهان و ایجاد بانک ژن، انواع گیاهان دارویی محض، صنعتی،سنتی و درخچه های دارویی کشت می شود.

کشاورزی: دارای انواع نهال میوه، زینتی، محصولات گلخانه (که به شکل کاملاً مکانیزه انواع مختلف گوجه فرنگی و فلفل تولید و صادر می شود) دارای باغ های انار، انگور و انجیر است.

در بخش فرآوری این بخش انواع اسانس، سرکه،رب،کشمش و نظایر آن.... تولید و عرضه می شود.

دامپروری: در بخش دام و پروتئین، ضمن پرورش و اصلاح نژاد انواع دام نظیر بز کوهی،بز،گوسفند، بوقلمون، اسب و... از فرآورده های دامی متنوع بهره برداری به عمل می آید.

گردشگری: یکی از بخش های قابل توجه این مجموعه عظیم گردشگری است که دارای هتلها، رستوران، آلاچیق ها، سافاری است که هر روز بر وسعت آن افزوده می شود.

تلاش های بی وقفه عزیزان در این حوزه ها محیطی جذاب با قابلیت های فراوان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و خصوصاً اشتغال زایی را فراهم آورده است.

امید است این مجوعه با پتانسیل بالا الگوی خوبی برای دیگر فعالیت ها در سطح استان باشد و لزوم حمایت از سوی استاندار و ارتباط نزدیک دانشگاه را با مجموعه عظیم در حوزه های مختلف مطرح شده و جلب و جذب توریسم فراهم آورد.

از دانشگاه لرستان برای فراهم آوردن این دیدارکمال تشکر را دارم؛ قطعاً این بازدیدها برای دانشجویان بسیار مفید است.

در پایان، از جناب آقای شیراوند و آقای بصیری مسئولان مربوطه در کشت و صنعت تشکر می‌نمایم».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۰۸:۲۶
۲۷۸ بازدید